maanantai 16. tammikuuta 2017

Antti Isokangas: Minä suojelen sinua taiteelta

Helmet-lukuhaasteen kohtaan: 13. Kirja "kertoo sinusta"

Sopii myös kohtiin: 2, blogi, 4, kirja lisää hyvinvointiasi, 6. kirjassa monta kertojaa, 9. toisen taideteoksen inspiroima kirja, 15, kirjassa harrastetaan/liittyy harrastukseen, 17. sinistä ja valkoista kannessa, 18. Kirjan nimessä on vähintään 4 sanaa, 22. kuvitettu kirja ja 47. 2 haastekohdan kriteerit


Tämä haastekohta oli konstikas mulle. Muistin sitten että meillähän on tämä väärin kuultuja laulunsanoja kirja. Tämä on toinen osa. Ensimmäisen, Villejä rubiineja,  olen joskus kirjastosta lainannut. Tämähän on just mulle sopiva. Minä kun ruukaan kuulla, lukia ja vieläpä kirjoittaakki väärin. Oikea kielipoliisien kauhu. Tässä kyllä sellaisia mitä minäkin olen kuullut väärin. Osa taas ei mutta hauska sinänsä että nämä väärinkuullut sanat jää sitten mieleen että se menee noin vaikka ei oikeasti mene. Tän kanssa sai nauraa. Väärinkuuleminen on ehtymätön luonnonvara, samoin kuin väärinlukeminen sekä painovirhepaholaiset.

Tätä kyllä voi suositella huumorin ystäville ja jotka tykkää tän tyylisestä. Sensijaan kaikenmaailman kielipoliiseille tämä aiheuttaa ison mieliharmin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti